Sunday 25 November 2012

Alahai Tol Gate Makcik....!



"Senyum" itu satu sedekah
"Senyum" itu pemanis wajah
"Senyum" itu satu kemesraan
"Senyum" membuat orang berfikir positif....ok!

Mesti tertanya-tanya kenapa tetiba bercerita tentang senyum kan? Sebabnya pagi tadi masa bayar duit tol, juru tol yang memang dasar layak di panggil makcik tol (kuang ajaq kan? sorry terpaksa kuang ajaq )buat aku menyampah....

Pepagi yang indah lagi nyaman di tambah pulak hari pertama keja time dapat gaji walau pun gaji bulan Oktober kan....kena la buat-buat gumbira... kita dari jauh bermeter-meter sebelum sampai tol lagi dah senyum sampai ke telinga (hambek) bila sampai ja giliran nak bayaq, bukan takat salam, SENYUM pun tak..! Nak cakap terima kasih pun sayang suara ngan mulut, bisu kot??? Oppsss....kita kan customer and customer always right kan...senyum la sikit...dah la hari-hari aku nak ngadap muka makcik yang rasanya layak pencen...!!! (omg...kurang pahala aku)

TQ makcik, nanti saya ambik nama makcik report kat big bos baru tau...sakit mata kalo hari-hari terpaksa bayaq duit tol kat "Tol gate Makcik". Hilang mood gumbira aku...better guna Touch n Go mengadap mesin otometik yang tak bermoody....


 

No comments:

Post a Comment

Mama Papa Iskandar Blogspot Dot Com