Thursday 8 November 2012

Bersediakah saya....?



 Sapa nama Iskandar, angkat tangan...

Sedar tak sedar dah setahun lebih saya bf Iskandar, cepat betul masa berlalu. Alhamdulilah sepanjang menyusu Iskandar sihat dan tak banyak ragam, manja terlebih ada laaa. Perasaan saya? Indah sebab apa yang kita makan akan serap melalui susu yang Iskandar dapat dan kita memang tahu susu ibu adalah susu yang terbaik di antara susu-susu fm yang lain. Stok susu masa lagi la, beratus oz berpuluh botol dan memang wajib setiap hari mesti ada lebih untuk buat stok.

Ibu yang fully bf anak dan bekerja ada masa ke nak berehat? Of coz memang takdak masa, balik dari kerja cepat-cepat simpan  beg, susu, belai-belai Iskandar (sebab rindu kan...) dan menyusu Iskandar dulu baru la saya boleh mandi, suapkan makanan untuk Iskandar, basuh botol-botol ebm ( kadang-kadang papa Iskandar basuh). Setiap saat, minit, jam adalah emas dan saya akan gunakan sepenuh masa dengan sebaik-baiknya, selalunya time cuti adalah time unuk bersama suami dan Iskandar (sorry kawan-kawan). Bila masa pulak nak buat stok?? Masa Iskandar zzzzz, time tu la saya bangun untuk pump walau pun time cuti. Mengeluhkah saya?? Of coz tidak..!!! Semua tu tidak menjadi masalah bagi saya untuk memberi yang terbaik dari yang terbaik untuk Iskandar (amboi... ayat ). Individu yang membuatkan saya berjaya menyusu sampai ke saat ini?? tentu lah suami saya...(thanks sayang, mwuahszzzz) Dia lah sponsor terbesar saya (Shaklee tiap bulan & Madela Swing).


 Madela Harmony (Dulu kala)
 

 
Madela Swing 

 
Sumber : Siti Raihana
Kalo nak order silalah order sini


Memandangkan dah setahun lebih aktiviti mengepump, kuantiti oz yang saya dapat tak semeriah dulu @ awal masa besalin tapi aktiviti mengepump tidak pernah terhenti. Kalo sebelum ni stok sejuk beku melebihi dari 50 botol, sekarang? tinggal 8 botol jerk.... ;-(  Setiap kali buka peti ais tengok stok susu asyik "Patah Seribu" Shila Amzah.


Suatu masa dahulu


Bersediakah saya untuk campur dengan fm ??? Sejujurnya memang saya tidak bersedia. Mana-mana ibu yang situasi seperti saya pasti akan cakap tak nak...!

Stok sekarang


Tipu la kalo cakap tak risau, memang sangat risau tapi selagi termampu dan terdaya saya akan memberi yang terbaik walau pun terpaksa berkorban waktu tidur bangun setiap malam untuk terus pump dan pump. Semuanya demi anak tersayang....mama luv u Iskandar + papa pun.

Pesanan untuk diri sendiri :
- Jangan cepat mengalah -
- Buang penyakit P & M (Penyegan , Malas) -
- Jangan skip minum Horlick, Susu dan Vitamin -
- Think positif -
- Buang stress (boleh ka??) -
- Jangan asyik mengeluh tak cukup susu..! -
- Gud luck Betty -


Picture : Sumber dari Pakcik Google



4 comments:

  1. Salam betty. Tq singgah blog saya. Saya pun bf mom jugak mcm betty cuma bezanya saya tak mengepam sbb saya hanya bekerja dari rumah. Bf mmg ada pasang surut. Walaupun saya direct feeding, ada gak masa yg saya rasa mcm susu kurang. Bila kaji punya kaji, sbb baby kurang menyusu sbb dah makan. Vitamin byk memberi peranan dari segi kesihatan. Buat saya jadi cergas dan bertenaga.
    Kerapkan mengepam yer dan makan vitamin ikut jadual. Kalo badan letih tak cergas nanti penyakit m datang ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam......thanks ats nsihat anda.....wahhh mmg best la keje dr rmh...xpyh nk mngepump....

      Delete
  2. betty... teruskan buat ebm... jgn jadi cam ayu. separuh jalan :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayu..insyaallah selagi termampu....walau pun sekarang ssh nk bt stok..pump arini utk esok..

      Delete

Mama Papa Iskandar Blogspot Dot Com